Szukaj na stronie
Ilustracja aplikacji bankowej Santander mobile z włączonym ekranem powitalnym
Aplikacja Santander mobile

Pomaga w codziennych sprawach

Western Union

Przekazy pieniężne

 

Podstawowe informacje

Dlaczego warto korzystać z przekazów pieniężnych Western Union?

  • Szybkość

    transfer pieniędzy zarówno w kraju jak i za granicę jest możliwy w kilka minut.*

  • Rzetelność

    ponad 135 letnia tradycja Western Union w realizacji przekazów pieniężnych, a przy tym zastosowanie najnowocześniejszych technologii informatycznych sprawiają, że Twoje pieniądze są bezpieczne.

  • Wygoda

    w Polsce masz do dyspozycji ponad 4600 punktów agencyjnych Western Union, w których możesz zrealizować przekaz pieniężny.

  • Prostota

    zarówno wysyłka, jak i odbiór pieniędzy są możliwe dzięki kilku prostym czynnościom, które należy wykonać, aby pieniądze trafiły tam, gdzie Ty i Twoi bliscy najbardziej ich potrzebujecie.

 

* Środki przesłane w ramach serwisu "Pieniądze w kilka minut" można odebrać w kilka minut po ich wysłaniu. Odbiór środków może być uzależniony od godzin otwarcia punktów, różnic w strefach czasowych lub innych warunków umowy.

Szczegóły

Przekazy pieniężne Western Union

 

Już od ponad 135 lat Western Union umożliwia realizację przekazów pieniężnych na całym świecie. Posiadając ponad 515 000 placówek agencyjnych w ponad 200 krajach i terytoriach WU oferuje Ci możliwość łatwego i błyskawicznego przesłania pieniędzy.

W Santander Bank Polska usługa jest dostępna dla pełnoletnich klientów posiadających w banku rachunek bieżący dla osób fizycznych. Przekazy można realizować w bankomatach Santander Bank Polska oraz w usłudze bankowości elektronicznej Santander Internet. Odbioru przekazu w bankomacie można dokonać wyłącznie w PLN. W usłudze bankowości elektronicznej Santander Internet wysyłka i odbiór przekazu pieniężnego Western Union, zarówno krajowego, jak i zagranicznego, możliwe są wyłącznie w PLN. Wysyłka i odbiór przekazu pieniężnego w usłudze bankowości elektronicznej może być dokonana z lub na rachunek bieżący w dowolnej walucie.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii informatycznych, pieniądze wysłane w systemie Western Union, szybko i bezpiecznie docierają do adresata.

Najczęściej zadawane pytania

  • Konieczność podawania numeru MTCN jest uzależniona od restrykcji obowiązujących w kraju odbioru. W Polsce znajomość numeru MTCN przy odbiorze przekazu Western Union jest wymagana, niemniej nie jest wystarczająca do wypłaty środków – odbiorca zobowiązany jest podać również pozostałe szczegóły przekazu, czyli: informacje o kraju, z którego pieniądze zostały przesłane, imię i nazwisko nadawcy oraz spodziewaną kwotę i walutę przekazu oraz odzew na hasło (jeśli do przekazu było dołączone hasło).

     

Bezpieczeństwo przekazu

Bezpieczne przekazy pieniężne Western Union

 

Western Union dokłada wszelkich starań, by zlecany przekaz pieniężny dotarł do adresata a dane dotyczące transakcji nie zostały ujawnione osobom postronnym. Jednak bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie!

  • Pamiętaj

    • pieniądze powinno się wysyłać tylko osobom, które osobiście znamy lub których tożsamość można sprawdzić,
    • oferta, która brzmi niewiarygodnie atrakcyjnie jest najprawdopodobniej próbą oszustwa,
    • w niektórych krajach podanie Numeru Kontrolnego Przekazu Pieniężnego (MTCN) nie jest konieczne do wypłaty przekazu, dlatego jego zatajenie przed odbiorcą nie uniemożliwi mu odebrania gotówki np. przed otrzymaniem kupionego przez Ciebie towaru,
    • stosowanie przekazu na hasło nie jest bezpiecznym sposobem płatności za towary lub usługi kupione od nieznanego sprzedawcy; nawet jeśli nie podasz odbiorcy hasła przed momentem otrzymania towaru lub usługi, może on odebrać przekaz pieniężny przedstawiając dokument tożsamości,
    • chroń dane przekazu pieniężnego - nie udostępniaj ich osobom postronnym.

    Stosuj się do powyższych reguł, a przekazywanie pieniędzy będzie nie tylko szybkie i tanie, ale również bezpieczne.

  • Zachowaj ostrożność

    Przy korzystaniu z usługi przekazu pieniężnego w następujących okolicznościach:

    • zakupy w Internecie, zwłaszcza na aukcjach internetowych;

    • dokonywanie opłat od kwot i nagród rzekomo wygranych na loterii;
    • niezwykle atrakcyjne możliwości inwestycyjne;
    • wyjątkowe oferty sprzedaży produktów lub usług;
    • odzyskanie zgubionego zwierzęcia domowego lub rzeczy wartościowych.

Santander online

Przekazy Western Union w Santander online

 

Potrzebujesz szybko, łatwo i wygodnie wysłać pieniądze w dowolne miejsce na świecie i w Polsce?
Skorzystaj z usługi bankowości elektronicznej Santander internet.

Przekazy Pieniężne Western Union to usługa przeznaczona dla pełnoletnich klientów Santander Bank Polska, którzy posiadają rachunek bieżący oraz zawarli z bankiem umowę bankowości elektronicznej Santander online. Usługa umożliwia szybkie przesłanie pieniędzy w kraju i w dowolne miejsce za granicą. W większości krajów przekazy są realizowane w walucie danego kraju. W usłudze bankowości elektronicznej Santander internet wysyłka i odbiór przekazu pieniężnego Western Union, zarówno krajowego, jak i zagranicznego, możliwe są wyłącznie w PLN. Wysyłka i odbiór przekazu pieniężnego w usłudze bankowości elektronicznej może być dokonana z lub na rachunek bieżący w dowolnej walucie. Opłata za wysłanie przekazu jest pobierana wyłącznie od nadawcy. Kwota jednorazowego przekazu wysłanego w usłudze Santander internet wynosi maksymalnie 6000 PLN. Przekazy odbierane w usłudze Santander internet są ograniczone limitem ilościowym – 10 przekazów miesięcznie.

Dokumenty

Opłaty za wysłanie przekazów w serwisie Santander internet

 

Sprawdź jak prosta i wygodna jest obsługa przekazów WesternUnion w Santander internet

 

Regulamin usługi przekazu pieniężnego WU

Informacje

  • Zmiana tabeli opłat za wysłanie przekazów do Ukrainy

    Od 19 lutego 2024 r. Western Union wprowadził zmiany tabeli opłat za wysłanie w bankowości elektronicznej przekazów do Ukrainy. Tym samym odwołana zostaje promocja dotycząca braku opłat za wysłanie przekazów do tego kraju.

    Szczegóły znajdziesz w Tabeli opłat w Santander internet. Dowiedz się więcej Uruchomi się w nowym oknie sprawdzam

  • Ograniczenia dotyczące wypłat w Nigerii

    Od 8 lutego 2024 r. Western Union zawiesił w Nigerii możliwość wypłaty przekazów w dolarach. Spowodowane jest to wytycznymi regulacyjnymi. Po tym dniu wszystkie przekazy mogą być wypłacone tylko w walucie lokalnej (naira nigeryjska).

  • Promocja dotycząca wysyłki przekazów do: Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Mongolii, Tadżykistanu, Turkmenistanu, Uzbekistanu

    Informujemy, że Western Union wprowadził zmiany dotyczące wysłania w bankowości elektronicznej przekazów do wyżej wymienionych krajów. Promocja dotyczy wysłania przekazów z kwotą powyżej 500 złotych. Promocja obowiązuje do odwołania.

    Szczegóły znajdziesz w Tabeli opłat w Santander internet. Dowiedz się więcej sprawdzam Uruchomi się w nowym oknie

  • Promocja dotycząca wysyłki przekazów do Gruzji

    Informujemy, że Western Union wprowadził zmiany dotyczące wysłania w bankowości elektronicznej przekazów do Gruzji - dla przekazów z kwotą powyżej 1 000 złotych opłata wynosi 2% od kwoty przekazu. Promocja obowiązuje do odwołania.

    Pozostałe opłaty pozostają bez zmian. Szczegóły znajdziesz w Tabeli opłat w Santander internet. Dowiedz się więcej sprawdzam

  • Promocja dotycząca wysyłki przekazów do Ukrainy

    Od 15 marca 2023 r. Western Union wprowadził zmiany dotyczące wysyłania w bankowości elektronicznej przekazów do Ukrainy:

    • brak opłat - promocja trwa do odwołania,
    • dodanie euro jako waluty odbioru.
  • Zablokowanie możliwości wysyłki przekazów do Rosji i Białorusi

    Informujemy, że od 21 marca 2022 r. Western Union zablokował wysyłanie przekazów do Rosji i Białorusi.

  • Ograniczenie dotyczące walut odbioru w Santander internet

    Od 3 kwietnia 2020 r. Western Union wprowadził ograniczenia dotyczące walut odbioru przekazów w bankowości elektronicznej. Wszystkie transakcje w Polsce mogą być odebrane tylko w polskich złotych. Odbiór w dolarach i w euro został zablokowany.

  • Ograniczenie odbioru przekazów w Santander internet

    Od 18 lutego 2018 r. Western Union zablokował możliwość odbioru przekazów w bankowości elektronicznej dla przekazów wysłanych z krajów: Stany Zjednoczone, Kanada, Australia.

Masz pytania? 

Skontaktuj się z infolinią Santander Bank Polska dedykowaną Western Union

800 240 240 

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00
(opłata według cennika operatora)

Infolinia 1 9999, opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.

Przekazy pieniężne Western Union są dostępne w usługach Santander online, dla klientów, którzy zawarli z bankiem umowę usług Santander online dla klientów indywidualnych. Santander online to usługa bankowości elektronicznej(Santander internet/mobile), usługa bankowości telefonicznej (Santander telefon). Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie www.santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

Santander Bank Polska S.A. jest agentem Western Union. Więcej informacji o usłudze, w tym informacje o opłatach, uzyskają Państwo pod numerem infolinii Santander Bank Polska dedykowanej usłudze WU 800 240 240 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Szczegóły oferty Santander Bank Polska, informacja o opłatach i prowizjach dostępne są na santander.pl. Stan na 01.06.2019