Western Union
BZ WBK

Przekazy pieniężne Western Union

Już od ponad 135 lat Western Union umożliwia realizację przekazów pieniężnych na całym świecie. Posiadając ponad 334 000 placówek agencyjnych w ponad 200 krajach i terytoriach WU oferuje Ci możliwość łatwego i błyskawicznego przesłania pieniędzy.

Aby skorzystać z usługi nie potrzebujesz konta bankowego, czeków ani kart kredytowych. Wystarczy wypełnić formularz i wpłacić pieniądze. Przekazy pieniężne jeszcze nigdy nie były tak proste w obsłudze! Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii informatycznych, pieniądze wysłane w systemie Western Union, szybko i bezpiecznie docierają do adresata.

W większości placówek sieci Banku Zachodniego WBK S.A. możesz realizować przekazy Western Union zarówno w PLN, jak i w USD oraz wypłacać w PLN, USD, EUR oraz GBP.

Regulamin usługi przekazu pieniężnego WU
(PDF,50 KB)

Kalkulator opłat

za przekazy wysyłane z Polski

Opłata za przekaz: - USD

Szacunkowa opłata w PLN*: - PLN

*Opłata za przekaz w USD pobierana jest w PLN po przeliczeniu wg średniego kursu NBP, powiększonego o 2%. Powyższe szacunki opierają się o kurs NBP obowiązujący w dniu 01.09.2014 r. i mogą się różnić od opłaty, która będzie pobrana w dniu nadania przekazu.

 

 

Jak wysłać przekaz?

  • Jak wysłać pieniądze? - punkt 1 Udaj się do wybranego punktu Western Union.
  • Jak wysłać pieniądze? - punkt 2 Wypełnij formularz "Wpłata" i zapoznaj się z regulaminem i ostrzeżeniem znajdującym się na formularzu.
  • Jak wysłać pieniądze? - punkt 3 Przekaż pracownikowi placówki wypełniony formularz, pieniądze, które chcesz wysłać i opłatę za przekaz oraz przedstaw dokument tożsamości.
  • Jak wysłać pieniądze? - punkt 4 Odbierz pokwitowanie wraz z Numerem Kontrolnym Przekazu Pieniężnego (MTCN).
  • Jak wysłać pieniądze? - punkt 5 Skontaktuj się z odbiorcą i poinformuj go o wysłanej kwocie, podając mu Numer Kontrolny Przekazu Pieniężnego (MTCN).

 

Jak odebrać przekaz?

Usługa przeznaczona dla klientów Banku Zachodniego WBK posiadających konto w złotych, dolarach amerykańskich, euro lub funtach brytyjskich dla osób fizycznych z aktywną usługę bankowości elektronicznej BZWBK24 telefon. Środki z tytułu wypłaty przekazu Western Union zostaną przekazane na konto.

  • Jak odebrać pieniądze? - punkt 1 Zapoznaj się z regulaminem usługi przekazu pieniężnego Western Union.
  • Jak odebrać pieniądze? - punkt 2 Zadzwoń pod numer 800 240 240, zaakceptuj warunki regulaminu WU, dokonaj poprawnej identyfikacji numerem NIK i PIN oraz podaj szczegóły przekazu: numer kontrolny przekazu (MTCN), kraj, z którego pieniądze zostały przesłane, imię i nazwisko nadawcy oraz spodziewaną kwotę i walutę przekazu.
  • Jak odebrać pieniądze? - punkt 3 Potwierdź, że wyrażasz zgodę na wypłatę przekazu Western Union w zaproponowanej przez operatora walucie – PLN, USD, EUR lub GBP. Waluta wypłaty będzie zgodna z walutą, w jakiej prowadzony jest rachunek wskazany do obciążeń opłatami za korzystanie z usług bankowości elektronicznej BZWBK24.
  • Jak odebrać pieniądze? - punkt 4 Sprawdź saldo rachunku – przelana na niego zostanie kwota wypłaconego przekazu WU.
 

 

Usługi dodatkowe

- możesz więcej!***

  • Telefoniczne powiadomienie odbiorcy

    Chcesz, by odbiorca niezwłocznie dowiedział się o wysłaniu przekazu? Zleć pracownikowi placówki Western Union zatelefonowanie do odbiorcy!

  • Dołączenie wiadomości tekstowej

    Jeśli oprócz pieniędzy chcesz przekazać odbiorcy jakąś wiadomość, teraz masz taką możliwość! Wiadomość w postaci tekstowej zostanie przekazana odbiorcy wraz z pieniędzmi.

  • Przekaz na hasło

    Możesz wysłać pieniądze również odbiorcy, który na skutek nieprzewidzianych zdarzeń nie posiada dokumentów tożsamości. W takim przypadku wystarczy, że odbiorca poda agentowi Western Union ustalone przez Was hasło. W ten sposób możesz przesłać nawet równowartość 1000 USD.

    W przypadku, kiedy nadawca dołączył do przekazu hasło, odbiorca, aby móc odebrać pieniądze, musi podać prawidłowy odzew. Oprócz tego wymagana jest także znajomość podstawowych informacji o przekazie. Usługa HASŁO/ODPOWIEDŹ nie jest dostępna dla przekazów wysyłanych do Polski oraz przekazów krajowych.

 

Najczęściej zadawane pytania

  • Czy podanie numeru MTCN jest konieczne do odbioru przekazu?

    Konieczność podawania numeru MTCN jest uzależniona od restrykcji obowiązujących w kraju odbioru. W Polsce znajomość numeru MTCN przy odbiorze przekazu Western Union jest wymagana, niemniej nie jest wystarczająca do wypłaty środków – odbiorca zobowiązany jest podać również pozostałe szczegóły przekazu, czyli: informacje o kraju, z którego pieniądze zostały przesłane, imię i nazwisko nadawcy oraz spodziewaną kwotę i walutę przekazu oraz odzew na hasło (jeśli do przekazu było dołączone hasło).

     
  • Po jakim kursie następuje wypłata środków w przypadku przekazów zagranicznych?

    W przypadku, gdy odbiorca wybierze do wypłaty walutę wskazaną przez nadawcę, pieniądze zostaną wypłacone po kursie z chwili nadania przekazu. Jeśli waluta wypłaty wybrana przez odbiorcę będzie inna niż wskazana przez nadawcę, przekaz zostanie wypłacony po kursie ustalonym w momencie wypłaty.

    Poza prowizją należną za przekaz, zastosowany zostanie kurs wymiany ustalony przez Western Union. Western Union zastrzega sobie prawo do zmiany cen bez wcześniejszego powiadomienia.

     
  • Czy przekazy pieniężne Western Union są bezpieczne?

    Tak. Gwarantujemy, że przesyłane środki pieniężne dotrą do wybranego adresata, a szczegóły transakcji i Twoje dane osobowe będą ściśle chronione. Pamiętaj, bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie! Zapoznaj się z naszym poradami na podstronie "Bezpieczeństwo przekazu".

     
  • * Środki są na ogół dostępne w ciągu kilku minut od ich nadania z zastrzeżeniem warunków świadczenia usługi, obejmujących godziny otwarcia placówki oraz różnice czasu pomiędzy poszczególnymi strefami czasowymi.
  • ** W zależności od wyboru Klienta i możliwości oraz uprawnień walutowych poszczególnych placówek.
  • *** W wybranych placówkach i krajach. Dowiedz się, czy w kraju usługa ta jest dostępna, dzwoniąc pod numer 0 800 240 240 (koszt połączenia zgodny z taryfą operatora)
Znajdź punkt Western Union w Twojej okolicy